Lockerkast op kantoor: dit zijn de voordelen!

Een lockerkast kan voor veel kantoren de ideale oplossing zijn voor verschillende problemen. Vaak ligt alles open en bloot op het kantoor. Dat kan in veel gevallen een mooie of handige oplossing zijn wanneer je snel iets moet zoeken, al zijn er ook genoeg voordelen aan het aanschaffen van een lockerkast voor op het kantoor. Vandaag bespreken we de vier belangrijkste voordelen aan een lockerkast.

Voordeel 1: Het kantoor oogt minder rommelig

Een open kantoor kan handig zijn wanneer veel mensen samen moeten werken met dezelfde spullen, maar vaak levert dit ook een onhandig ander probleem op: rommel! Met een lockerkast op het kantoor is dit probleem echt verleden tijd. Je kunt alle losse papiertjes, bureau artikelen, nietmachines, mappen of aantekeningen geordend wegstoppen. Je kunt zelfs elke medewerker een eigen locker geven, waarin hij of zij werk gerelateerde spullen in kan opbergen gedurende de dag. Het kantoor wordt daar direct een stuk opgeruimder en daardoor overzichtelijker van.

Voordeel 2: Lockerkasten verhogen de productiviteit

Het opgeruimde gevoel dat een lockerkast geeft zorgt ook direct voor een ander effect. Doordat er minder rommel rond slingert, is het voor medewerkers makkelijker om zich te concentreren op hun werkzaamheden. Medewerkers zijn dus productiever in een opgeruimde omgeving dan in een rommelige omgeving. 

Voordeel 3: Lockerkasten zijn ruimte-efficiënt

Kantoorruimtes huren is, zeker in de huidige tijd, een dure bedoeling. Dan wil je wel zo goed mogelijk de ruimte die je huurt benutten. Daarin kan een lockerkast een grote rol spelen. Door het makkelijke formaat en de hoge efficiëntie die je met de kast kunt bereiken, is de lockerkast een van de meest ruimte-efficiënte kasten op de markt. Ze nemen enerzijds weinig ruimte in, maar kunnen wel veel spullen opbergen. Daarnaast zijn er veel modellen beschikbaar, die in allerlei vormen en maten komen. Zo past er altijd een lockerkast bij jou op het kantoor.

Voordeel 4: Medewerkers krijgen een eigen kluisje

Dit voordeel werkt eigenlijk twee kanten op en is daarmee eigenlijk een dubbel voordeel te noemen. Enerzijds kunnen je medewerkers overdag hun belangrijke spullen beveiligd opbergen. Denk hierbij aan jassen, tassen, portemonnees en telefoons. Na werktijd kunnen medewerkers hun eigen spullen weer ophalen, maar er ook direct persoonlijke werkspullen terug instoppen. Denk hierbij aan een eigen notitieblok of andere persoonlijke spullen, die medewerkers liever voor zichzelf houden. Vooral handig wanneer een kantoor veel flexplekken heeft, maar ook met vaste plekken kan dit een ideale uitkomst zijn. 

Waar plaats jij je lockerkast?

Een lockerkast heeft dus veel voordelen. Er zijn er nog veel meer dan je hier net hebt kunnen lezen, want voor elk bedrijf kan een lockerkast weer andere voordelen hebben. We zeiden al eerder dat je een lockerkast in allerlei maten en vormen kunt aanschaffen. Ga dus snel op zoek naar de ideale maat voor bij jou op kantoor en ga ook voor een opgeruimde werkplek, waar medewerkers productiever zijn en ook direct op een veilige manier hun spullen kunnen opbergen.