Jouw winkel tijdens de feestdagen

Die is natuurlijk net zo gezellig als anders. Maar je moet mensen wel in de stemming brengen om jouw shop te blijven bezoeken! Dat doe je zo.

Mensen zijn gewoontedieren. Ze houden ervan om op hun wenken bediend te worden en gaan op zoek naar vaste plekken voor hun al dan niet dagelijkse inkopen. Maar vinden ze bij jou niet wat ze nodig hebben? Dan gaan ze wel naar een ander en voor je het weet hebben ze een nieuwe favoriete stek gevonden en komen ze niet meer terug. Dat moet uiteraard koste wat kost voorkomen worden. Dus gooi jij zeker tijdens – en in aanloop naar – de feestdagen jouw charmes in de strijd.

Dat is namelijk de periode waarin mensen zich extra behaaglijk willen voelen, zowel thuis als daarbuiten. Lok ze daarom naar jouw winkel op de volgende manieren:

Aanbiedingen

Daar zijn mensen dol op! En dat is iets wat ze zullen onthouden. Zeker wanneer het gaat om korting op producten die heel erg in trek zijn. Kijk hoe je het jouw klanten op dit gebied zo aantrekkelijk mogelijk kunt maken en maak bijvoorbeeld bundels. Twee voor de prijs van één, tweede voor de helft van de prijs, noem maar op.

Reclame

Natuurlijk, zodra jij met kortingen gaat strooien, moeten jouw klanten daarvan ook op de hoogte zijn! Misschien middels een bord naast je deur. Maar ook (lokale) bladen en het internet zijn hierbij handige platformen. Laten we je wel één belangrijke tip geven: wees duidelijk. Er mag geen vergissing ontstaan over wat er wordt aangeboden en voor hoe lang. Alle voorwaarden voor de actie moeten glashelder zijn.

Internet

We borduren hier even op voort. Want veel winkels gaan over de kop dankzij goedkopere aanbieders op het wereldwijde web. Anderen verplaatsen hun handel geheel daar naartoe om toch voort te kunnen blijven bestaan. Maar mocht je fan zijn van het fysieke winkel concept, dan kun je jouw koopwaar en winkelervaring ook over het web en je winkelpand verdelen! Ga het internet in ieder geval niet volledig uit de weg. Iedereen maakt er gebruik van, wat betekent dat jij je klanten er ook mee kunt bereiken.

Etalage

Uiteraard moet jouw winkel volledig zijn voorbereid op de feestdagen, wat betekent dat je versieringen aanbrengt die ermee te maken hebben. Zwarte Piet is alleen nogal controversieel, maar doe daarmee wat je wilt. Hoe dan ook, Sinterklaas en Kerst gaan grotendeels om het geven – en krijgen – van cadeaus. Dus kartonnen dozen en proppen papier vermommen als presentjes en surprises is altijd een goed idee. Heb je nog niet genoeg pakpapier in huis? Geen nood! Daarvoor ga je naar een betrouwbare inpakpapier groothandel.

Heel veel succes in deze drukke tijden en veel plezier tijdens de feestdagen!